HJØRRING BILLARD KLUB,

er en klub der blev stiftet i år 2000, der er medlem af DDBU, Den Danske Billard Union.

Da vi startede var der 17 medlemmer, i dag er vi ca. 60.

Men det betyder ikke at vi ikke kan være flere !

I år 2000 da vi startede, var det lokaler på vandværksvej 4, over bagved på 1. sal. 2 kegleborde og vi var igang.

Efter få år med manglende varme, og lysten til at udvikle klubben, flyttede vi i Østergade. Her var i frem til 2010, og var oppe på 4 kegleborde, og et pool havde været prøvet. Men det var på 2. sal, og de ældste medlemmer brokkede sig over trapperne, de gjorde vi andre også, når der skulle bæres øl og vand op. Der var elevator i bygningen, men udlejer mente at det var for bekosteligt og få den opdateret til gældende regler og love. Så vi bestemte os til at kikke efter nyt igen.

Kravet var stueetage og mere plads. 2010 flyttede vi tilbage til Vandværksvej i samme bygning, men denne gang med indgang fra gaden. Lokalet var stort, og et kæmpe arbejde gik i gang, da vi selv skulle lave en del. Det havde været en fabriks hal, så opgaverne var mange. Samtidig med flytningen køber klubben 2 snooker og 2 pool borde. Men opvarmningen af disse lokaler er meget større end forventet, og taget viser sig være utæt i perioder. Klubben har lokaler der indtil 2017, og i den tid når de købe et carambole bord, og få skiftet 1 af kegle bordene til et nyere, og et helt nyt. Men på grund af for mange ærgrelser over utæt tag og varmeregningen, begynder jagten på noget nyt igen.

Vi bliver kontaktet af en person som mener han har lige det som vi skal bruge. Et tømmer værksted. 8 måneder efter han henvendte sig flytter vi så der ind. Vi har taget vores 9 borde med derned, og der er plads til at udvide med 2 borde, inden udlejer skal bygge til.

Klubben er i dag den eneste klub i Nordjylland, som kan tilbyde 4 forskellige billard, og vi vil gerne det hele.

Klubben er en nøgle klub, det vil sige at alle over 18 år kan blive god kendt af bestyrelsen til og erhverve sig en nøgle, og komme og gå når det det passe dem bedst. Personer under 18 år kan enten komme op og spille Mandag aften, eller lave en aftale med et medlem med nøgle.

Klubben har også bestemt sig et nyt logo og skjorter fra sæsonen 2017-2018. Da vi startede i år 2000 var det i grønne polo-shirts, de blev skiftet ud til grå skjorter, og det er så dem der nu bliver til mørkeblå skjorter. Så fra nu af er det eneste sted man kan se det gamle logo her :

Vi ses i Hjørring Billard klub.........