Bestyrelsesmøde 24-05-2016

  

Fremmødte: Finn, Jørgen, Joakim, Claus og Poul Erik
Afbud: Preben
Afbud (men kun sendt til Joakim): René
Der var ikke til Finn indsendt nogen forslag til dagsordenen der så ud som følger:
1: Resumé af situationen Poppelvej.
    Poppelvej er død og begravet, en skam at vi trods alt kom så langt i     overvejelserne og brugte så meget tid på flytteplanerne - men det...!

2: Opfølgning fra sidste møde.
  -  Igen drøftedes tanken om at udpege en servicemand/pedel til at sørge for Olie (uheldig episode ved en turneringskamp / Kaffe / Toiletpapir / Håndklæder / Vasketøj o.s.v. Og at denne person  -  måske skal findes blandt en af medlemmerne som ikke sidder i bestyrelsen. Forslag modtages gerne.
  -  Klubmesterskab afholdes i den ny sæson i en helt ny udgave allerede medio oktober.
  -  Medieomtale: Finn fik ros for sine forfatterevner, men hvorfor bruge et foto af et medlem som ikke længere er i klubben, og hvorfor har journalisten ikke skrevet klubbens adresse samt en opfordring til at interesserede altid var velkommen til at kigge ind.

3:  Afslutnings turneringen lørdag den 28. maj starter som planlagt kl. 9 med kaffe og rundstykker, hvorefter der spilles makkerturnering efter lodtrækning, alle mod alle da der kun er 10 tilmeldte!!! Og - som følge heraf forventes hele festen at slutte med smørrebrød først på eftermiddagen. Joakim henter morgenbrød og Finn indkøber præmier (vin og øl) og deltagergebyret nedsættes til 50 kr.
4: Succes for klubbens hold - Selvros så det var lige før vinduer og døre måtte åbnes, dog savnede man iflg. Jørgen måske lidt klubånd, nemlig at nogle af de mange medlemmer der ikke spillede ville være mødt op for at støtte de spillende hold i kredskampene, semifinaler og finaler!
Det er værd at tænke på!

5: Logo/Tøj:
Klubbens nye logo bliver flot og enkelt. Joakim havde tre forslag med fra Christina, og alle fremmødte var enige om forslag nummer to: En 8-ball med vinger, to krydsede køer over et snooker-rack, og ligeledes blev det besluttet at Finn og Joakim retter henvendelse til "Christian", "Nielsen" og en herreekvipering i Østervrå om tilbud på den nye klubskjorte. Det blev
vedtaget at skjorten skal være farven bordeaux, og at logoet skal trykkes med hvid skrift. De fremmødte vedtog også, at klubben betaler en skjorte til alle turneringsspillere mod at man afleverer den gamle grå (ikke ægtefællen - men skjorten), samt at tredje divisions holdet også af klubben får ens sorte benklæder der er et krav fra unionens side. Divisions spillerene må til gengæld selv punge ud til sorte sko. Ingen møder op i kondisko eller gule sokker. Hvis noget af rosset der roder rundt i de lavere rækker ønsker at indkøbe sorte benklæder, vest eller
 f. eks en pullover, så vil Finn og Joakim ligeledes indhente tilbud på disse. Der må kunne skaffes lidt mængderabat - og hvem ved om der kunne findes en sponsor eller to.
På en spilledragt er der jo ikke kun plads til klubbens logo!

6: Spillermøde vedrørende den nye sæson:
    Torsdag, den 16. juni kl. 19 - HUSK DET NU - Ikke flere afbud tak!

7: Danacup planlægning:
    Torsdag, den 23. juni kl. 19 - HUSK DET NU - ikke flere afbud tak!
    Torsdag, den 21. juli Borde/Stole/Madrasser Danacup - nærmere information følger.

8: Orientering omkring anonym henvendelse til Finn vedr. lejemål Vandværksvej nr. 17:
 Det viste sig ikke at være nr. 17 men derimod den flotte bygning i nr. 37. Alle de fremmødte sluttede aftenen med at besigtige forholdene der ser lidt "rå" ud som de står nu, men der var vist bred enighed om at det kan blive lækkert og funktionelt. Rigtig flotte udendørsrammer, et lokale der er mere kvadratisk (lidt som det vi har i øjeblikket) med mulighed for at lave café miljø ovenpå, samt få plads på et løftet gulv til ekstra borde. Eneste minus er køkkenfaciliteterne, men det må kunne løses. Det mest positive som lokalet står nu er prisen: 5000,00/måned samt et ekstremt lavt energiforbrug. Vi skal sende udlejer vægt på billardborde, og hans ingeniør vil udregne om den halve "1.sal" kan bære UDEN der skal    søjler op, hvilket vil ødelægge muligheden for at placere bordene optimalt. - SPÆNDENDE
- så må Preben hurtigst muligt i gang med sine skabeloner igen!
9: Bordet Rundt:
Jørgen lagde ud med ønsket om at finde nogen personer der kan søge forskellige fonde om støtte, samt nogen til at banke på hos erhvervslivet i Hjørring for at finde nogle sponsorer.

Claus påtog sig gladelig tjansen med at søge fonde, men så må vi sammen lægge hovederne i blød med henblik på at finde en person der opfører sig nobelt, høfligt og indbydende når vedkommende henvender sig. Dette udelukker vel næsten samtlige bestyrelsesmedlemmer, men er der andre der tænker Christine/Birthe eller de to sammen ??? Det koster jo ikke    noget at prøve, man kan højest få et nej, man får i hvert fald ikke noget, hvis ikke man forsøger.

Claus havde lovet at spørge fra Lars, hvor langt man var kommet med hans ønske om at kunne betale via Mobile Pay, men vi var enige om at dette sorterer under Preben.

Claus foreslog at der blev indkøbt fire nye sorte termokander i stedet for de uhumske efterhånden mere brune end beige 16 år gamle vi har i øjeblikket. Finn sørger for det.

Claus foreslog desuden et indkøb af dækkener til snookerbordene. Der findes flere muligheder, det mest oplagte er nogle fundet på Amazon, de beskytter ikke kun mod støv og nedfald fra loftet men også mod væske. Prisen er 170,00/stk. samt 60,00 til fragt fra England. Der er dog kun et på lager i øjeblikket, men når de igen er lagervare bestiller han dem.

Med venlig hilsen
Sekretæren