Generalforsamling 25-02-2019

  

I alt 14 medlemmer mødte op, og referatet ifølge fremsendte dagsorden lyder som følger:
Valg af dirigent: Hans Jørgen blev valgt, hvilket udløste aftenens første klapsalver.
Bestyrelsens beretning: Formand Finn berettede, ar afholdelse af det forestående Danske Mesterskab i keglebillard har fyldt utrolig meget, men at vi hver dag kommer et skridt nærmere, og nok skal blive klar til at løse den store og spændende opgave.
Planlægningen har været i gang, og været et punkt på dagsordenen på alle bestyrelsesmøder hele 2018. Der er nu nedsat forskellige DM-udvalg, som har fordelt opgaverne mellem sig. Hjørring Billardklub har i årets løb haft besøg af Niels Jørgen fra Asaa Billard, hvor han har fungeret som instruktør, noget som mange medlemmer havde stor glæde af.
Traditionen tro er der hver måned afholdt præmieaftener for medlemmerne, og som et nyt tiltag i 2018, havde hvert medlem mulighed for, at tage en ven med i klubben, hvor man bød på stegt flæsk, efterfulgt af hygge ved billardbordene. Et arrangement der kastede ikke så få nye medlemmer af sig, så denne succes bør helt sikkert gentages i 2019.
I 2019 skal vi også forsøge, at arrangere en aften for vore sponsorer.
Hjørring Firmasport er stadig at finde i klubben, og de har fundet sig godt til rette med skiftet til de nye lokaler.
Hjørring Billardklubs hjælp til Dana Cup blev også vendt af formanden, og det lidt skuffende økonomiske resultat i 2018 tillægges det fantastiske sommervejr, og det faktum at der i 2018 var flere boder end tidligere år, på det store Dana Cup areal. Igen opfordrede formanden medlemmerne til, at melde sig som hjælpere i 2019, da klubben er afhængig af den pose penge Dana Cup, hvert år kvitterer med.
Formanden nævnte og roste vores 13 turneringshold, og var glad for de mange individuelle deltagere i diverse seniorcupper, som er gode ambassadører for klubben. Klubben deltager også i en Snooker turnering, hvor vi den 1. juni er vært for det afsluttende stævne.
Et stort ønske fra formandens side var, igen i år, at vi i 2019 ville kunne tiltrække flere ungdomsspillere.
Måske ændres folkeoplysningsloven, og måske gøres der op med 25-års reglen, noget som ikke er lige forestående, men udover den svære økonomisk situation ved, at have et flertal af ældre medlemmer, så ville det være godt med nogle friske nye billardspillere.
De fremmødte kvitterede for formandens beretning med klapsalver.
Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse: Kassereren løb hurtigt det omdelte regnskab igennem, en gennemgang der ikke gav anledning til kommentarer, ikke mindst fordi et underskud på 8000 kroner i 2017, nu er vendt til et overskud på 5000 kroner i 2018.
Regnskabet for 2018 godkendtes.
Forelæggelse af budget for 2019 til godkendelse:
Der forventes et overskud for 2019 i størrelsesordenen 9000 kroner, en lille forbedring i forhold til 2018, primært fordi klubben forventer en øget interesse for billardsporten i Hjørring i forbindelse med, at Hjørring Billardklub i april afholder de Danske mesterskaber, hvilket bør give lidt flere nye medlemmer, i hvert fald hvis tendensen er den samme, som i de klubber der senest ar afholdt mesterskaberne. Udgifterne forventes at ligge på samme niveau som i 2018. Budgettet godkendtes.
Behandling af indkomne forslag: Ingen
Fastsættelse af kontingent:
Kassereren foreslog uændret kontingent, hvilket godkendtes.
Valg af kasserer for en 2årig periode.
Preben stiller ikke op igen, og Poul Erik valgtes under stort bifald som ny kasserer.
Valg af bestyrelsesmedlemmer for en 2årig periode,
på valg er Jørgen og René. René stiller ikke op igen, hvorimod Jørgen modtager genvalg.
Jørgen valgtes igen, og ny i bestyrelsen er Rolf, der går fra at være suppleant til, nu at træde ind i bestyrelsen, blandt andet med hjemmeside-/kalender-opdatering som arbejdsområde.
Valg af 1. og 2. suppleant for en 1årig periode:
Søren Peter valgtes som 1. suppleant, hvorimod 2. suppleanten findes af bestyrelsen.
Karsten der ikke var tilstede vil blive kontaktet.
Valg af udvalg:
Diverse udvalg, fest-, snooker-, pool- osv, hvis arbejdsopgaver de senere år alligevel altid er blevet varetaget af bestyrelsen, de nedlægges - og opgaverne vil blive uddelegeret fra gang til gang, af den nye bestyrelse.
Valg af to revisorer:
Hans Jørgen og Jørn modtog genvalg.
Valg af revisorsuppleant:
Den hidtidige suppleant Karsten, som ikke var fremmødt, vil blive kontaktet med forventning om, at han stiller op igen.
Udtrækning af klubaktier:
Alle lod aktierne stå, ingen forlangte at deres aktier skulle indløses, og der solgtes ingen nye aktier.
  • Eventuelt:
  • En følelsesladet formand rejste sig, og sagde nogle pæne og rørende ord til den afgående kasserer, der i øvrigt er medstifter af Hjørring Billardklub. Preben har i alle årene gjort et kæmpe arbejde for klubben, og har en stor del af æren for, at klubben er hvor den er i dag. Formanden overrakte sin gamle ven og tro tjener en flaske god rom, og samtlige fremmødte rejste sig, og gav den afgående kasserer et fortjent bifald.
  • Der blev opfordret til et større fremmøde på mandage, som altid har været vores klubaften. Disse aftener er efterhånden skrumpet ind til ingenting. Forrige mandag var der kun fire mødt op til klubaftenen, og når der samtidig står på hjemmesiden, at nye er velkommen på disse klubaftener, så er det på tide at forsøge, at råbe nogen op - eller alternativt rette invitationen på hjemmesiden til tirsdag, hvor flere og flere nu åbenbart helst møder op. Formanden opfordrede til at holde fast i mandag som klubaften, opfordrede bestyrelsesmedlemmer til at møde op om mandagen, eller tage en vagt hver syvende mandag! Hvor er klubånden henne? Det skulle da nødig indgå i en vagtplan, at skulle møde op til de tidligere så hyggelige klubaftener!
  •   Dernæst blev der spurgt, hvad situationen var, med hensyn til den generende røglugt i lokalet, og formanden kunne fortælle, at han jævnligt er i kontakt med udlejer vedrørende problemet.
  • Turneringsleder Jørgen gav en situationsbeskrivelse af de forskellige turneringshold. Serie 1 er i en lidt træls pulje, hvor der er så få klubber, at de skal møde hinanden flere gange end normalt, vores serie 2 hold gør det sådan lidt la-la, serie 3 holdene kører rigtig fint, og oldboys holdene ligeså. Desuden er der faktisk hele fire spillere fra klubben, der ligger til at gå til finalerunden i seniorcuppen.
  • Den 13. marts kommer Søren Søgaards folk og renoverer billardbordene. De fleste klares på dagen, men et bord tages med ned på fabrikken, og vender først tilbage tirsdagen efter. Dette kræver at en enkelt hjemmekamp flyttes til en tidligere dato, eller spilles på udebane.
  • Den 4. april kommer Niels fra Den Danske Billard Union på besøg.
  • Dirigenten takkede for god ro og orden, og takkede de fremmødte og ikke mindst de nyvalgte, og der blev budt på øl, vand kaffe og brunsviger.            
  •  
    Referat skrevet af Claus Madsen.