Generalforsamling 13-02-2018

  

Fremmødt var den samlede bestyrelse, suppleant Rolf samt en væsentlig mindre skare af klubbens medlemmer, end vi er vant til!
Referat iflg. dagsorden:
*  Valg af dirigent: Hans Jørgen valgtes, og startede med at konstatere, at generalforsamlingen var varslet korrekt, hvorefter han gav ordet til formanden.
*  Formand Finn Larsen aflagde beretning for det forgangne år, hvor der ikke mindst som følge af flytningen til de nye lækre lokaler, var rigeligt at se tilbage på. I årets løb er vi i forbindelse med flytningen blandt andet blevet interviewet af Skaga FM, til åbningen havde vi besøg af TV-Nord. Vi har haft foredrag ved Johnny Sort, klubbens hold præsenterer sig fint i nye spilleskjorter, klubben har fået nyt flot logo, ny bankforbindelse som på sigt forhåbentlig også bliver sponsor i klubben, på samme måde som en del lokale virksomheder har støttet os med sponsorater i form af skilte ophængt i klubben. Der er forhåbning om, at dette antal vil kunne øges kraftigt, ikke mindst fordi firmanavnene vil blive profileret højt, i forbindelse med at Hjørring Billardklub er tildelt afholdelsen af DM i keglebillard i 2019. Dette foregår med stor mediebevågenhed, live streaming, presse osv. Der er i de nye lokaler også kommet en del nye medlemmer. 13 hold er nu tilmeldt DDBU. Hjørring Billardklub deltager med flest spillere af alle i Seniorcup. Igen i 2017 tjente klubben penge under Danacup, og formanden appellerede til de fremmødte om, igen i 2018 at gi´ et nap med. Jo flere vi hjælpes ad, jo færre vagter skal hver enkelt tage. Også til DM i 2019 vil der blive brug for, at folk hjælper til. Formanden sluttede sin beretning af med et ønske om, at vi i det nye år vil få lidt flere unge medlemmer.
*  Ordstyreren gav herefter ordet til kassereren, og her kunne Preben Toft, punkt for punkt gøre rede for, alle de penge han havde brugt. Det underskrevne, reviderede regnskab blev omdelt sammen med budgettet, og her konstateredes det, at på indtægtssiden var der gerereret  370.000,00, hvilket må siges at være fint i en klub med kun ca. 70 medlemmer! Udgiftssiden var forventeligt større, men kun knap 8.000,00 og dette primært fordi der er betalt et ekstraordinært stort afdrag på vores nye varmepumper. Alt i alt altså et årsresultat på minus 7.918,00. Regnskabet godkendtes, og budgettet for det nye år, hvor der forventes et lille overskud, godkendtes også.
* Ordstyreren kunne konstatere, at der ingen indkomne forslag var kommet.
*  Fastsættelse af kontingent: Det besluttedes ikke at ændre de nuværende satser.
*  Valg af formand: Finn genvalgtes for de næste to år.
*  Valg af tre medlemmer til bestyrelsen. Poul Erik var villig til at tage en tørn mere, hvorimod Joakim og Claus ikke ønskede genvalg. Poul Erik fik genvalg, og nye ansigter i bestyrelsen blev Ejgil og Henrik.
*  Valg af 1. og 2. suppleant til bestyrelsen for et år. Her valgtes Claus og Rolf
*  Valg af udvalg til Pool, Snooker, Fest, DM, Sponsoransvarlig m.m. Her behøver det ikke være nogen fra bestyrelsen, men bestyrelsen arbejder videre med forslag til udvalg, når man konstituerer sig på førstkommende bestyrelsesmøde. Navne der var fremme var Ejgil, Joakim, René, Finn Preben og Henrik.
*  Valg af to revisorer, her fik Hans Jørgen og Jørn genvalg.
*  Valg af revisor suppleant, Karsten fik genvalg.
*  Vedtægtsændring: Næstformandsposten ønskes slettet. Dette godkendtes af de fremmødte. Klubbens vedtægter vedhæftet som fil.
*  Udtrækning af klubaktier og eventuelt salg af nye. Ingen af de ti udtrukne aktier ønskede penge retur fra klubben, og der solgtes ikke nogen nye klubaktier.
Spillermøde er onsdag, den 20. Juni kl. 19, PE laver opslag til tavlen.
*  Eventuelt:
*  DM 2019, her skal nedsættes et udvalg eller en komité, der i første omgang skal en tur til DM i 2018, og dernæst høste erfaring fra Asaa, der har afholdt DM i flere omgange. Asaa har lovet at hjælpe.
*  Jørgen nævnte, at der fra unionen er kommet en skrivelse vedrørende alkoholforbud under alle kampe i DDBU regi.
*  Dana Cup, hvad gør vi? Der blev foreslået højere priser på de varer vi sælger, der blev foreslået MobilePay samt en kortterminal, da ikke alle unge har dansk klingende mønt, af nye salgbare varer blev foreslået Popcorn og vafler, og der blev endnu engang opfordret til, at folk stiller deres arbejdskraft til rådighed for klubben i uge 30. Det er ganske enkelt sådan, at uden indtjeningen fra Danacup, så havde vi ikke den klub vi har i dag, og hvorfor er det kun 25 til 30 af klubbens ca. 70 medlemmer der hvert år knokler i dagevis, og 40 til 45 medlemmer, der finder det rimeligt IKKE at hjælpe til? Rolf luftede tanken om et point system forstået på den måde, at der laves en differentiering af kontingentet. At kontingentet hæves, men at dem som hjælper til Danacup optjener point, der gør, at man ved ganske få timers hjælp IKKE stiger i kontingent, den nye bestyrelse må arbejde videre med forslaget, for her var der da godt nok delte meninger!
*  René opfordrede til, at de som ikke kan mødes i hverdagen i dagstimerne, at de måske for at styrke det sociale i klubben, kunne mødes i week-enden en gang eller to om måneden.
*  René melder et eller to snookerhold fra klubben til en ny Nordjysk turnering.
*  Ejgil foreslog en aften, hvor hvert medlem måtte tage en ven med i klubben, for måske på den måde at få et par nye medlemmer.
*  Turneringsleder Jørgen fortalte om alle de flotte resultater, og de fornemme placeringer som klubbens spillere i øjeblikket kan klappe sig selv på skulderen over.
*  Den sidste slurk kaffe/vand/øl blev skyllet ned, ordstyreren takkede for god ro og orden, og folk kunne næsten nå hjem til Champions League i TV.
*  Bestyrelsen blev tilbage for, at rydde op - og næste bestyrelsesmøde bliver den 28. marts hos Formanden, hvor et af punkterne bliver konstituering.
Ref skrevet af CM