Bestyrelsesmøde 24-10-2017

  

Fremmødte: Finn, Preben, Jørgen, Claus og Rolf
Indlæg vedr. samarbejde v/Thomas fra Aros forsikring: Thomas kunne oplyse at foreløbig en god håndfuld har valgt, at skifte til Aros forsikring. Yderligere tre personer bestilte en gennemgang af mulighederne, og Aros mangler stadig at besøge nogle fra vort første møde. Aros er interesseret i at lave et skiltesponsorat, måske med et beløb i størrelsesordenen 5000 kr, som et engangsbeløb, hvis de selv må levere skiltet.
Holdleder- og spillermøde afholdes den 14. november kl. 19, hvor nogle af punkterne bliver en snak om, hvordan man logger ind på computeren, udskriver spillerliste, uploader resultat m.m., samt en snak om oprydning, mobiltelefonpolitik - og hvordan man udviser hensyn til holdene, der spiller hjemmekampe på en klubaften, og ellers - hvad medlemmerne måtte have på hjerte.
Klubmesterskab i keglebillard afholdes den 20. januar 2018. Mesterskabet afvikles som en handicapturnering, og opslag om pris og tilmelding vil snarest blive sat op i frokoststuen. Klubmesterskab i carambole og i snooker afvikles på andre datoer, information herom senere.
Der afholdes arbejdsdag i klubben den 25. november kl. 19 - Jo flere der møder op, jo hurtigere får vi styr på de hængepartier vi har. Måske har medlemmerne en liste over ting, som vi i bestyrelsen ikke lige har tænkt på - meld gerne ind! - Nogle af punkterne er bl.a. færdiggørelse af køkken, lys ovenpå samt flytning af kø aflukker til spillelokale.
Påbegyndelse af planlægning af DM 2019, hvad gør vi? Aså har lovet, at vi må tage kontakt. Måske skulle klubben sende et par stafetter til Kolding til DM 2018, for at lære. Det er et stort projekt, og ingen tvivl om, at der arbejdsmæssigt ligger noget foran, der måske i arbejdskraft kan sammenlignes med indsatsen under Danacup, men måske også med en økonomisk gevinst for klubben, der ligger på niveau med indtægten ved Danacup.
Klubben skulle måske vurdere, om ikke det var lønsomt at kontakte en professionel Fundraiser?
Med hensyn til økonomien i klubben, så kunne Preben berette at strømforbruget formentlig ligner det vi kendte fra Vandværksvej 4C, men i de nye lokaler dækker antallet af forbrugte Kwh som bekendt også opvarmning, og olieregning kommer der derfor ingen af længere. Dette var de gode nyheder med hensyn til økonomi.
De dårlige økonomiske nyheder kom så med resultatet fra årets Danacup. Ca. 16000 mindre end i 2016, og det på trods af flere deltagere. Forklaringen ligger udelukkende i et mikroskopisk salg om fredagen, og et næsten ikke eksisterende salg lørdag. Vi kan kun håbe på et bedre resultat i 2018, måske fordi vi påtænker at leje en kortlæser. Vi måtte sige farvel til nogen handler fordi folk ikke havde kontanter.
Klubben har T-shirts med klublogo på lager i alle størrelser. Det er en super kvalitet, prisen er 100,00, og så bliver klubben støttet med 40,00. Der tages også gerne mod ordrer på trøjer, slipovers og softshell jakker.
Der har åbenbart været lidt problemer med kontingentindbetalinger. Husk at påføre medlemsnummer ved indbetaling. Til de få som ikke har en email adresse, der ligger breve i frokoststuen med navne på. Få det nu ordnet!
Finn indhenter et tilbud på, hvad det koster at få lagt gulv ovenpå. Det ser lidt ufærdigt ud, og formentlig er der ikke penge til det lige nu, men så ved vi i hvert fald, hvad det koster.
Julefrokosten afholdes i år den 2. december. Det bliver endnu engang med den overdådige buffet fra samme leverandør som i fjor (tænderne løber allerede i vand ved tanken)! Støt op om denne ÅRETS FEST, hvor vi hygger fra omkring middag for dem der har lyst, som sædvanlig med alle de skøre spil vi kan finde på - og så det store ædegilde omkring kl. 18 - og hygge og leg igen hele aftenen/natten lige indtil kl. ??? De som spiller seniorcup den 2. december må så støde til i løbet af eftermiddagen. Prisen bliver stadig latterlig billig, se opslaget i frokoststuen - og TILMELD DIG!
Næste møde bliver den 5. december, og bestyrelsesmøderne vil fremover ligge fast på "Den første tirsdag i de lige måneder"! Dette af hensyn til Poul Erik (og også lidt for vi andres skyld - det er nu skønnest, hvis vi kan være her alle).
Sekretæren